אסאנות – השפעות ומרכזים אנרגטיים

את היתרונות של תנוחות היוגה- אסאנות, אנו חווים בזמן ואחרי השיעורים. הן משחררות מתחים, מקנות מהירות, גמישות, כוח ומסלקות נוקשות. הן משפיעות על הגוף הפיזי\אנטומי וכן על הגוף המנטלי-רוחני.
כדי שהתרגול יהפוך להיות גם במישור הרוחני יש לפעול בדרך עצמית מקורית, שבה המחשבה והתבונה מעורבים כך שהתרגול יהפוך להיות חווייתי, פרטי- חוויה שמתפשטת בהרמוניה בכל חלקי הגוף.
דרך ההדגשים ,בזמן התרגול, במקומות שונים בגופינו אנו מובילים את המחשבה פנימה כך שתהיה מרוסנת מהשפעות חיצוניות והמוח יהפוך להיות שקט.
בתרגול האסאנות בצירוף תרגילי נשימה מתעוררת לפעולה אנרגיה קוסמית-אלוהית הנקראת קונדליני הרובצת בבסיס עמוד השדרה בצ'אקרת השורש – "מולאדהארה". צ'אקרות- הינן מרכזים אנרגטיים-גלגליים המקרינים אנרגיה שמצויה לאורך עמוד השדרה. האסאנות משמרות את האנרגיות שנוצרות בגוף ומאפשרות להן להדחף למעלה בנתיב הצ'אקרות אל ה"סהסרארה"- צ'אקרת המוח.
הצ'אקרות הראשיות הן:
מולאדהארה– נמצאת באגן בבסיס עמוד השדרה- מעל פי הטבעת.
סוואדיהישטהאנה– נמצאת מעל אברי הרוויה.
מניפורקה– נמצאת בטבור.
אנאהטה– באזור הלב.
וישודהי– באזור הלוע, גרון.
אג'ניה– בין הגבות.
סהסרארה– במוח.

תנוחות העמידה– מחזקות את העצמות, השרירים, מגמישות ופותחות מפרקים נוקשים. דרכן רוכש המתרגל יציבות פיזית ויכולת השתרשות, חיבור עוצמתי דרך מגע כפות הרגליים באדמה.
הן בונות עמידות ויציבות ומכשירות את התודעה, מפתחות סיבולת וכוח רצון, יכולת ריכוז.
תנוחות העמידה הן כמו הר שחזותו איתנה, מחוברת ועוצמתית. הן מעניקות ציר פנימי קבוע ויציב- משענת שביכולתה לייצב את המחשבה.
המולאדהארה- צ'אקרת השורש, היא מושב יסוד האדמה. תנוחות העמידה מעודדות לפעולה צ'אקרה זו ומעניקה לנו תחושת חיבור, תחושה שיש קרקע ושורש שדרכם אפשר להתמודד ולשרוד.

תנוחות הכפיפה לפנים– מפתחות גמישות, מעוררות את שרירי הבטן והגב לפעולה, מרגיעות את המוח ומעניקות תחושה של ענווה וצניעות.
בכפיפות לפנים החלק האחורי של הגוף נמתח ומתארך. הן מפעילות את הכבד, הטחול והכליות, מורידות לחץ דם ומרגיעות את האגן.
תנוחות הכפיפה לפנים מעוררות לפעולה את צ'אקרת השורש- מולדהארה, את צ'אקרת הטבור- מניפורקה- מושב יסוד האש (אגני). היא מרכז הכוח האישי שאוגרת בתוכה הרבה מהפחדים, הלבטים וההתנגדויות שבנו, אגו חזק מדי ושכלתנות מוגזמת.
תנוחות הכפיפה קדימה משחררות אנרגיות שליליות אלה, מרגיעות ומביאות אותנו להבנה שלא הכל בשליטה ולא הכל ניתן לשינוי. ותחושות הצניעות והענווה מחליפות את האגו הלא מרוסן.
.
כפיפות גב לאחור: מותחות את עמוד השדרה באופן קעור- עמוד השדרה הקדמי מתארך ומתגמש. הן פותחות את בית החזה ומעניקות תחושה ממריצה, מעודדות את זרימת הדם באזור האגן והבטן ושומרות על בריאות האזור.
תנוחות הכפיפה לאחור משחררות את הנגטיביות שעצורה באזור הטבור, פותחות ומרחיבות את אזור הלב, ומחזקות את צ'אקרת הגרון.
צ'אקרת הלב- אנאהטה- מצויה באזור הלב הפיזי והרוחני והיא יסוד האוויר. היא מכוונת את היכולת שלנו לנתינה וקבלת האהבה, אחראית על האהבה עצמית והערכה עצמית.
צ'אקרת הגרון- וישודהי- היא מרכז תקשורת, ההשראה וההתבטאות. היא מספקת לנו את היכולת להתבטא באופן מודע וברור.
התנוחות ההפוכות בהן אנו מתהפכים בניגוד לכוח המשיכה כשהרגליים באוויר והראש באדמה- עוזרות לבריאות טובה ולאריכות ימים. לטיפול בעייפות נפשית, עצבים עייפים. הן מחיות את אברי הגוף, מחזקות את מערכת העיכול, שומרות על פעולת מעיים סדירה ומחזקות את מערכת החיסון.
הן מאפשרות מנוחה לרגליים ומזרזות את זרימת הדם לפנים ולצוואר. הדם זורם סביב הבלוטות העיקריות בראש ובצוואר ומזין אותן. הן מטפלות במערכת הרוויה, השתן, צניחת רחם והפרעות וסתיות.
צ'אקרת הכתר-המוח-סהסרארה שהיא מרכז התודעה הקוסמית נכנסת לפעולה ודרכה אנו חווים את טבענו האמיתי.
בעמידת כתפיים, כשמביאים את החזה לסנטר, נכנסת לפעולה צ'אקרת הגרון-וישודהי שמתאפיינת ביכולת דיבור ויצירתיות.
כאשר אנרגיית הקונדליני מגיעה לסהסרארה, המתרגל חוצה את המחסומים והופך לנשמה משוחררת.
תרגול סדיר יעזור לפתח בטחון עצמי, כוח רצון ויציבות רגשית.
התנוחות הן בעלות כוח ריפוי שעוזרות לשחרר מתח ולחדש אנרגיה. בעזרתן ניתן לאזן מרכזים אנרגטיים המחזקים צרכים אנושיים כמו יציבות, חיוניות, ביטוי עצמי, אהבה ושמחה.